צריך כיוון בחיים

( חדשות ומידע - פרסום ויחסי ציבור משרדים )
'עוצמה, יש לך מזל' זהו הסלוגן של הקמפיין המושקע שכולנו נחשפנו אליו בשבועות האחרונים אותו השיק משרד הפרסום 'כיוון'. ולמה הוא נבנה על מוטיבים המזכירים את מפעל הפיס?...

מאת: דניאל שיין
ראיתם מודעת פרסום מושקעת, בקו נקי, שהמסר שלה קליט וברור והיא מביעה את מה שמאחוריה בבהירות? – הביטו בשולי המודעה, בחלק העליון שלה מצד שמאל ולא תופתעו למצוא שם שוב את הלוגו של משרד הפרסום 'כיוון'. את הסגנון שלהם אפשר כבר לזהות מרחוק ואין זה פלא. 'כיוון' הוא היום המשרד האחראי על כמה ממהלכי המיתוג הידועים בעיר וגם מחוצה לה.
היה זה אך מתבקש כי 'עוצמה', ישתף פעולה יחד עם 'כיוון', משרד הפרסום מהמובילים בעיר כאשר יחד יצאו למהלך משותף שיגביר את המודעות של משתמשי המדריך בעוצמה הטמונה בין דפיו.
- אתה מקבל לידך את המדריך המוביל בעיר, אין מי שלא מכיר אותו ומשתמש בו לפחות פעם ביום, מה בעצם אתה אמור להוסיף לו?
אויש: "המטרה שלנו במהלך המיתוגי שהובלנו, לראשונה בתולדות המדריך, היא בעצם לחדד את העוצמה שב'עוצמה' ולהפוך אותו לא רק למדריך שכולם משתמשים בו בפועל אלא גם מנצלים את חווית המשתמש שהוא מעניק ונהנים עד תום מכל המעלות הרבות שיש בו, מעבר להיותו מדריך טלפונים.
"ביקשנו להדגיש את היכולת של המשתמש לסמוך על המידע המצוי בו, דבר שחוסך כסף ובירורים לכל משתמש ומביא ל'ראש שקט' בבחירת בעלי מקצוע או חנות שנרכוש בה מוצר כל שהוא. רצינו לחדד את הייחודיות של המדריך ואת היותו זה שמונח בכל מקום ובכל זמן והמידע המצוי בו זמין בכל עת בכל בית או משרד באשדוד כולה וחיפשנו את הקשר, ובכלל - את ההזדהות שבין המשתמש למדריך, לא כמו משהו חיצוני המספק לי מידע בלבד אלא כגוף ששם לו למטרה לברור את המידע ולהגיש לי מידע בדוק ומבוקר ובכל תחומי החיים, החל מבעלי מקצוע והמחירים שהם עשויים לגבות תמורת השירות שהם מעניקים והמשך ברשימת המוסדות בעיר, שעות פתיחת סניפי הבנקים - למי לא קרה שהוא הגיע במיוחד לסניף בכדי לגלות את השומר מסמן לו מבפנים כי הסניף נסגר לפני כמה דקות? – ורשימת הרופאים, כל הרופאים בעיר, כתובותיהם ומספרי הטלפון הישירים שלהם.
"המידע הזה שווה המון, וברובו לא ניתן למצוא אותו בכל מקום אחר מלבד המדריך לתושב באשדוד – 'עוצמה'.
- ואז, לאחר שבררתם את המטרות והיעדים, מה אתם עושים איתם?
"החלטנו ללכת על סדרת פרסומים הדומים במראם הוויזואלי לפרסומי מפעל הפיס. הרעיון היה להעביר את המסר האומר שחיפוש במדריך כמוהו כזכייה בפיס. המדריך מביא מזל לאלו המשתמשים בו, מהסיבה הפשוטה שהוא מכיל מידע מגוון ומועיל – עוצמה, הקלף המנצח, ניתן לסמוך על המידע המצוי בו והסלוגן - 'מידע ששווה מיליונים' וכן הלאה, פרסומים המשקפים מצד אחד את היותו המדריך הנפוץ והשימושי ביותר ומצד שני את עובדת היות המידע שבו, ושוב, לא רק מספרי הטלפון, מידע ששווה המון למי שמשכיל להשתמש בו".
- אבל מה המטרה של המיתוג, הרי יצאתם למהלך רק לאחר שהמדריך כבר היה בשלבי הדפסה וכבר לא ניתן היה לפרסם בו...
"מהלך של מיתוג הוא לא תמיד מהלך שנועד לשרת את התקופה הנוכחית. מיתוג מוצלח מביא את המוצר, במקרה שלנו 'עוצמה', למקום בו הוא מתקבע בתודעת הקהל והופך למשהו בלתי נפרד מחיי היומיום שלו. במקרה שלנו נוסף למהלך המיתוג, גם מבט אל היתרונות המצויים במדריך, ואכן הבדיקות שאנו עורכים תוך כדי ביצוע, מעלות כי קלענו אל המטרה והציבור נחשף ל'עוצמה' במידה גבוהה הרבה יותר מבעבר. הציבור חש הזדהות ואמפתיה כלפיו וזו היא ללא ספק אחת הצלחות של 'כיוון'".