Oin חדשות ומידע מוסדות וארגונים

תחרות בין הבנקים

( חדשות ומידע - בנקים )
חוק שכבר אושר לקריאה שנייה ושלישית, הקובע כי ההכרעה הסופית בענייני עידוד התחרות בין הבנקים יהיו בידי הממשלה, ולא בידי בנק ישראל והרשות להגבלים עסקיים, נבלמה ע"י הנגיד פישר שביקש מוועדת הכלכלה לשנות את החוק. ח"כ אמנון כהן: "נתניהו ושטייניץ פשוט מפחדים מפישר"
התערבות אישית של ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ אילצה היום (ג') את הקואליציה להיכנע לדרישת נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, שלא לפגוע במערכת הבנקאית באמצעות תיקון בחוק ההגבלים העסקיים שכבר אושר בוועדת הכלכלה לקריאה שנייה ושלישית והיה אמור לעלות לאישור סופי במליאת הכנסת.

הנגיד פישר ציין כי בנק ישראל אינו נגד עידוד התחרות והמערכת הבנקאית, אבל הוא מעדיף לשמור על יציבות הבנקים, שנמצאת באחריות בנק ישראל, על פני עידוד התחרות. הנגיד הדגיש: "במערכת הבנקאית הישראלית יש שני בנקים שכל אחד מהם חולש על 30% מהמשק, ואם תתערער היציבות של אחד מהם זה יעלה המון לממשלה אם היא תחוש להצלת הבנק. אם היא לא תציל אותו זה יעלה המון לאוכלוסייה, ידענו הרבה שנים שלמערכת בנקאית לא יציבה יש נטל כבד על כל משק, אבל אחרי ניסיון המשבר העולמי בשנים 2010-2008 נוכחנו כי אם המערכת לא יציבה אנחנו עלולים לשלם בגדול".

ח"כ אמנון כהן: "נתניהו ושטייניץ פשוט מפחדים מפישר ,אם נקבל את דרישת פישר, החוק לא יהיה ראוי ולא יקלע למטרה. אני אגייס רוב בכנסת נגד החוק שאני לא נותן לו את ידי".
כהן דרש היום להסיר מסדר היום את הסתייגות הנגיד פישר ולאשר את החוק כפי שעבר כבר בוועדה.

הנגיד בתגובה: "אני מאוד מעריך את הרצון של ח"כ כהן לעזור ללקוחות הבנקים, אבל אני לא חושב שהצעתו תעזור, אלא להפך - היא תעלה ללקוחות הבנקים בגדול".